HTML

NAVigare necesse est

Az adóhivatal olyan a vállalkozónak, mint a vihar a hajósnak: tudjuk, hogy előbb vagy utóbb az utunkba kerül. Elkerülni nem lehet, legfeljebb felkészülni a fogadására. Például rendben tartani a szerelvényeket, rögzíteni a rakományt, kiismerni a természetét és annak megfelelően megválasztani az útirányt. A régi római mondás szerint hajózni muszáj, élni nem. Király László György közel tíz év, adóhivatalban szerzett gyakorlat után 2010 óta adószakértőként tevékenykedik, és abban próbál segíteni a blog olvasóinak, hogy ezt a mondást napjainkra kicsit másként lehessen fordítani. Adózni muszáj - de élni is. ----- Egyéni adóproblémákkal közvetlenül is megkereshet a royal.image.kft@gmail.com címen.

Friss topikok

2012.12.18. 22:40 Király L. Gy.

Jövőre levonható a személygépkocsi javításának áfá-ja?

121218_személygépkocsi költség áfa.jpgA hír félig igaz, a személygépkocsi üzemben tartásához, illetve fenntartásához igénybe vett szolgáltatások általános forgalmi adója 50 %-ban lesz levonható 2013. évtől. A szabályozás szolgáltatások oldalán nyitja meg az áfá-t, a terrmékbeszerzések oldalán nem. Ha egy alkatrészt megveszek és én magam építem be az autóba, akkor az alkatrész áfá-ja egyáltalán nem helyezhető levonásba. Amennyiben egy szervizben építtettem be, akkor már a szolgáltatás részeként megjelenő alkatrész áfá-ja is levonható 50 %-ban. Ez akkor azt is jelentené, hogy elég a terméket szolgáltatásba csomagolni és máris levonható az áfa, pl. üzemanyaggal is meglehetne ezt csinálni? Bár kétségtelenül nincs éles határ húzva egy adott ügylet szolgáltatáskénti, vagy termékkénti minősítése között, azért ezt már nem ajánlanám. Az adóhatóság ugyanúgy kijelentheti egy szolgáltatásról, hogy az termék, ahogyan ezt mi tennénk fordítva. Igazából a személygépkocsi javításával, karbantartásával kapcsolatos költségeket kell idegondolni, illetve az autó mosatását.

Van itt azért egy másik gond is. Annak ellenére, hogy nem horribilis áfa összegekről beszélünk egy-egy személygépkocsi szintjén, ezért a pénzért meg is kell küzdeni. Az 50 %-os áfa levonásának lehetősége nem azt jelenti, hogy a szabályozás ennyiben vélelmezi a magáncélú használatot. Ezt az 50 %-os arányt az üzleti utak arányában ismeri el. Magyarul, ha van egy 30 %-os magáncélú használat, akkor a maradék 70 %-os használat 50 %-a, azaz egész számlára vetítve az áfa 35 %-a vonható le. Mit is kellene tenni, ha biztosra akarunk menni: útnyilvántartást vezetni, melyből kiderül, hogy mekkora hányadot tesznek ki a magáncélú utak. Nem hangzik valami jól. 2010. óta a személyi jövedelemadó, a társasági adó szabályozása megoldotta az útnyilvántartás kérdését, a magáncélú utak adózásáról leszálltak. Persze nem véletlenül fizetjük a nem csekély összegű cégautóadót. Ki kell tehát kalkulálni, hogy mennyi forintot lehet megtakarítani azzal, ha újra útnyilvántartásra kényszerítjük az ügyvezetőket, alkalmazottakat. Ha az összeg elenyésző, akkor nem érdemes ezt az adminisztrációs többletet bevállalni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://adoznimuszaj.blog.hu/api/trackback/id/tr354972389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása